MIJN STORY
Marte, enchantée
Soulful (re-)brandingspecialist
Als kind was ik al in de ban van kleuren, stijlen en sfeer; volledig gevoelsmatig en intuïtief. Na een jaar kunstacademie – waarin ik vooral werd beperkt in mijn creatieve vrijheid in plaats van uitgedaagd – nam ik een ander pad: dat van internationale marketing. Een loopbaan die me veel bracht. Maar die uiteindelijk leidde tot een grote ommekeer van hoofd naar hart.
Naast mijn kleurrijke creatieve roots en uitgebreide branding- en marketingkennis, ben ik ook een échte francofiel. Op 23-jarige leeftijd nam ik het besluit om zeven maanden stage te lopen op een Frans wijndomein. Ik moest er mijn stoute schoenen voor aantrekken, maar het bracht me zó veel inzichten en ervaringen waar ik nu nog van profiteer. Die periode zorgde trouwens ook voor een eeuwig durende voorliefde voor Frankrijk en goede wijn.
Mijn dieptepunt
Na de bevalling van mijn eerste dochter kwam ik in een postnatale angstdepressie terecht. Ik durfde niks meer, niet eens naar buiten. In die periode overleed ook mijn vader. Deze twee gebeurtenissen drukten me met mijn neus op de feiten. Ik ontdekte – in dat diepste, zwartste gat van mijn leven – dat ik mijn leven leefde naar de verwachtingen van anderen. Vanuit mijn hoofd. Wat mijn hart al jaren fluisterde, negeerde ik.
Marte zag mijn essentie eerder dan ik.
Romy Nijkamp, SEASE
de ommekeer
Ik ben een hoogsensitief persoon, gevoelig voor sferen en emoties van anderen. Door het voortdurend afstemmen op wensen van anderen, het werken in een competitieve (denk)wereld was ik afgedreven van mijn eigen gevoel, mijn soul purpose. Het was een hele harde les die mij leerde dat ik de koers van mijn hart moest volgen.
HOOFD EN HART
Een loopbaantraject volgde. Het maakte mijn purpose duidelijk: de combinatie van mijn kleurrijke creatieve talent en mijn expertise als marketingspecialist. Het bracht me waar ik nu sta: Marte Methorst Creative Branding bestaat intussen zes jaar. Het was een periode waarin ik groeide, leerde en volledig mijn draai vond. Mijn bedrijf is voor mij de optimale mix tussen hoofd en hart, tussen creatief en intuïtief werken en gedegen merk- en brandingkennis. Door te luisteren naar mijn hart is er rust in mijn hoofd.